Encyklopedie

Adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC) je systém, který automaticky udržuje zvolenou rychlost vozidla a zároveň ji dynamicky přizpůsobuje vpředu jedoucímu vozidlu, tak aby udržel požadovaný a bezpečný odstup mezi vozidly. Dle možného rozsahu přizpůsobení rychlosti se rozděluje na FSRA (pro všechny rychlostní rozsahy) a LSRA (pro omezený rychlostní rozsah).  

Encyklopedie

Cílem asistenčních systémů je snížit kognitivní a fyzickou zátěž řidiče, oddálit vznik a projevy únavy a celkově zvýšit komfort a bezpečnost jízdy. Na základě hlavní funkce je možné rozdělit asistenční systémy do tří skupin, a to na informační systémy (zvyšují povědomí řidiče o okolní situaci), varovné systémy (upozorňují řidiče na potenciální dopravní nebezpečí) a intervenující systémy (řidiče…

Encyklopedie

Cílem asistenčních systémů řidiče je částečná (do budoucna úplná) automatizace řízení vozidla v podélném směru a snížení vytížení řidiče, varovat řidiče před potenciálním nebezpečím pohybu souběžně jedoucích vozidel, sběr informací z infrastruktury, automatické poskytování těchto informací do vozidel a operátorům dopravních systémů, varovat řidiče před neúmyslným výjezdem z jízdního pruhu,…

Encyklopedie

Normy popisují návrh a ověřování celků a prvků pro komunikaci mezi člověkem a vozidlem.

Výběr podle typu

Výběr podle aplikačních oblastí